LindaCuba.reismee.nl

Laatste dagen in een all inclusive resort

De laatste dagen alleen maar in het all inclusive resortslijten is ook niet alles en met Ellie, Ellie en Marleen neem ik aan het eindvan de ochtend een zgn hop on hop off bus naar Guardalavaca. We zitten boven indeze dubbeldekker. In Guardalavaca hebben we anderhalf uur de tijd om de grotesouvenirmarkt uitgebreid te bezoeken. We kopen allemaal nog wat souvenirs, wedrinken wat op een terras en om half 2 rijden we weer bovenin de dubbeldekkerterug naar ons resort. We zijn nog op tijd om wat friet van het lunchbuffet tescoren en daarna pak ik mijn boek en een handdoek en ga nog even naar hetzwembad. Lekker water met natuurlijk ook een barretje in het water. ’s Avonds eetik met Gwen en Glynnis weer in het buffetrestaurant. Na het diner speelt in delobby een niet-Cubaanse band. Ze spelen vooral oude populaire nummers waaropdoor menigeen fanatiek wordt gedanst.

De derde en laatste volle dag op het resort blijf ik ookweer niet binnen. Met Ellie, Ellie, Peter en Marleen maak ik een twee uurdurend ritje met een paardenkoetsje. We rijden door het dorp Melilla waar weeven in een Cubaans supermarktje kijken. In deze wijk wonen in verschillendeflatjes het personeel van de medewerkers van alle resorts. Maar als demedewerkers uit dienst gaan moeten ze wel verhuizen. We rijden verder naar eenboerderijtje, waar we een kokosnoot drinken en wat fruit eten. We zijn echt ophet Cubaanse platteland beland met onderweg een ossenkar, een oude man metsigaar op zijn paard en veel huisjes. Ook bezoeken we nog een kleindierentuintje waar in vrij kleine kooitjes een blinde uil, een krokodil, eenleguaan en allerlei vogels worden gehouden. Rond 13.00 uur zijn we terug in hetresort, eten we weer wat van het buffet en ik neem nog een laatste duik in zee.Het waait best hard dus ik hou het na zo’n anderhalf uur aan het strand welvoor gezien. Ik besluit dan ook met een drankje in de lobby mijn laatste stukjevan dit weblog te schrijven, want morgen zit het er echt op en vliegen we alsalles mee zit via een tussenlanding in Cancun terug naar Nederland waar het debedoeling is woensdagmiddag aan te komen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!